Interval training voor loopbanden

Verbrand meer calorieën om vet te verbranden in minder tijd! Interval training is de sleutel to een effectieve loopband training!

Interval training op een loopband doe je door af te wisselen tussen hoge-intensiteit en lage-intensiteit training. In dit artikel word uitgelegd wat de voordelen van interval training zijn, waarom het goed werkt en hoe je het effectief toe past. En dan zullen we aan het eind van dit artikel ook wat loopbanden aanbieden die over inval programma’s beschikken.

Belangrijke mededeling: Interval training is niet iets dat je dagelijks zou moeten doen. Het is het meest effectief als je telkens minimaal twee dagen tijd tussen elke interval training laat. Gun je spieren de tijd om te herstellen en te groeien!

loopband interval

Voordelen van interval training

1. Snellere Stofwisseling

Interval training kan er voor zorgen dat jou lichaam in een snellere energie verbrander verandert — zelf als je niet aan het trainen bent! Dit kom door verschillende factoren. Een daar van is een toename van spiermassa. En een andere factor is de productie van catecholamine, wat helpt bij het metaboliseren van vet. Als je train met hoge intensiteit dan kan jou catecholamine niveau voor de volgende twee dagen verhoogd zijn!

Tijdens de training zal je ook meer vet verbranden. Als je traint met hoge intensiteit zal ook de glycogeenvoorraad van je spieren sneller leeg raken. Als dit gebeurt gaat jou lichaam al zijn energie uit je vet reserves halen waar door je meer vet gaat verbranden.

2. Sneller Calorieën Verbranden Op Een Hoge Snelheid of Bergopwaarts

Interval training op een loopband laat jou op twee verschillende manieren nog sneller calorieën verbranden: dit doe je door de snelheid en de hellingshoek aan te passen van jou intervals.

Voor de meeste van ons is het duidelijk dat als je sneller rent dat je dan ook meer energie verbrand. Maar heb je enig idee hoeveel verschil een incline kan maken bij verbranden van energie? Je kan tamelijk langzaam lopen maar onlangs dat erg veel calorieën verbranden. Plus, extra spier toename in je benen.

Het meer en deel van alle loopbanden op deze site hebben een een hellingshoek van tussen de 10 en 20 procent. Maar we hebben ook nog een incline trainer met hellingshoek van 40 procent.

Als je wandelt zonder incline dan verbrand je 74 calorieen in 20 minuten. Maar als je een incline gebruik van 20 procent dan zal je 236 calorieën verbranden in die zelfde tijds periode.

Een incline van 20 procent is misschien wat te extreem omdat 20 minuten lang vol te houden, maar het is zeker te doen in kleinere intervals. Hier een artikel met verschillende trainingsroutines.

3. Betere Uithoudingsvermogen

In vergelijking met het trainen op een constant tempo is het trainen met afwisselende tempo’s een stuk effectiever om een betere uithoudingsvermogen te ontwikkelen. Je aerobe capaciteit zal vergroten, dat het voor jou mogelijk maakt om voor een langere periodes te trainen met meer intensiteit. Je leven zal algeheel beter zijn of je nu moet rennen om snel de bus te halen of om je kinderen bij te houden.

Hoe werkt dit? Een van redenen waarom dit is is omdat interval training de melkzuurdrempel verbetert. Het is normaal voor jou lichaam om meer melkzuur te produceren tijden hoge intensiteit trainingen, dit voel je als je spieren branden. Interval training zorgt er voor dat je meer efficient van de melkzuur opbouw afkomt. En dit brengt ons naar het volgende voordeel van interval training: het voorkomen van spierpijn.

4. De Oplossing voor Spierpijn.

Intensief training zorgt vaak voor spierpijn. Maar interval training zorgt er weer voor dat de verkeerde pijn weg blijft. Dat is omdat interval training herstel periodes heeft tijdens de training. Als je rustig aan doet na een hoge intensiteit interval zal jou lichaam alle afvalstoffen uit jou spieren elimineren.

5. Voorkom Verveling

Blijf je lichaam verassen. Interval training brengt automatisch variatie in je sport schema. Je training zal elke week anders zijn om er voor te zorgen dat je vooruitgang blijft boeken.

Beste Loopbanden Voor Interval Training

Dit zijn de eisen waar een loopband aan moet voldoen om er voor te zorgen dat die geschikt is voor interval training.

• Een sterke motor die verschillende veranderingen in snelheid aan kan
• Goede schok demping om de impact te verminderen op de gewrichten
• Een automatische incline voor efficiëntie en spier tonaliteit
• Interval programmering

Ben je na het lezen van dit artikel gemotiveerd geraakt en wil je hierdoor een loopband kopen zodat jij ook interval training kan gaan doen? Ga dan naar deze website om er een aan te schaffen. Op www.loopbandinfo.nl zijn de beste loopbanden te vinden.